GYROKINESIS®

In ons Centrum bieden wij PILATES, GYROKINESIS®, en Yoga-relax...  aan. De lessen zijn voor mannen en vrouwen. Jong en oud. U kunt uw eigen tempo aanpassen. De programma's bieden wij rustiger aan dan in "de sportschool". Er is geen muziek. Zo kunt u beter naar uw lichaam luisteren... met aandacht voor de juiste uitvoering van de oefeningen.
Bij  GYROKINESIS® neemt de beweeglijkheid van de rug enorm toe en leert u vloeiend bewegen op de ademhaling.
Hier staat tijden-data-kosten. Hier het lesrooster. Onderaan de pagina ziet u de specifieke accenten van de lessen. U bent van harte welkom voor een proefles!

Welke effecten kan ik verwachten?

  • Basis energie neemt toe
  • Vergroot de ademruimte.
  • U loopt weer rechtop!
  • Rug-nek-schouder klachten nemen af
  • Soepeler bewegen
  • Lopen , tuinieren etc met meer gemak
  • Ontspanning en rust
  • Stressreducerend

Voor wie?

  • Stress en spanningsklachten
  • Als u het gevoel heeft "ik moet nú iets doen!!"
  • Ronde bovenrug, "inzakken"
  • Zittend werk
  • Stijfheid en/of beginnende gewrichtsklachten
  • Na fysiotherapie
  • Bekkenbodem instabiliteit (licht)
  • Zwakke buik en/of rug spieren (buikje)
  • Te weinig energie en vermoeidheid

Super kort gezegd:

PILATES: Hier doet u oefeningen statischer met meer repetities (8-12 keer)
GYROKINESIS®: Hier beweegt u steeds door. In verschillende richtingen op de adem.
YOGA -relax:  Herstel van energie en stress verminderend. Mindfull bewegen.

Hieronder een lijst met accenten van PILATES, Yoga-relax.... en GYROKINESIS®.
Bij pijnlijke polsen en knieen is het toch mogelijk om GYROKINESIS® en yoga te doen. PILATES is wat belastender maar goed te doen bij aanpassing.

    PILATES accenten Yoga-relax accenten GYROKINESIS® accenten
  Training diepe houdingsspieren +++++ ++ +++++
  Training bekkenbodem +++ ++ ++++
  Kracht +++++ ++ ++
  Soepelheid ++ +++++ +++++ (met name de rug)
  Coördinatie ++ +++++ +++++
  Conditie + + ++
  Ontspanning ++ ++++ ++
  Basis Energie ++ ++++ ++
  Hulpmiddelen Gebruik van af en toe een bal of kruk Gebruik van af en toe een bal of kruk Gebruik oefen kruk (30-40 minuten)
  Grond oefeningen 35-40 minuten 30 minuten 15-20 minu

.